Yaşam

İnsanlar 90’larda Çılgınlık Yaratan “İçini Gören Cihazlar”a Neden Takıntılıydı?

Her dönemin kendine özgü bir modayı yansıttığı bir gerçektir. Örneğin bazı dönemlerin parlak renklerle dolu olduğunu, bazı dönemlerde ise daha renkli olduğunu görüyoruz. minimal trendlerbaskın olduğunu görüyoruz.

Bazı trendler küçük bir çoğunluk tarafından benimsenirken, bazıları geniş kitlelerin ilgisini çekmeyi başarıyor. Bazen moda sahnesinde öyle olağanüstü bir dokunuş olur ki, herkesi ve her şeyi sürprize dönüştürür. sanki bir delilik dalgası yaratmış gibionu peşinden sürüklüyor.

İşte 80’li yılların sonu ile 2000’li yılların başı arasındaki dönemde görülen o unutulmaz trendlerden biri. “Açık çılgınlık” yani “şeffaf çılgınlık”“Şeffaf moda” olarak da bilinen bu dönemde şeffaf şeyler virüs gibi her yere yayılmaya başladı.

Aslında şeffaflık akımının temelleri 1939 yılında atıldı.

Modern televizyonun atası TRK-12 Fantom Telealıcı TV alıcısı adı verilen bir tür televizyon alıcısı tamamen şeffaf bir tasarıma sahipti. Aslında şeffaf bir tasarıma sahip olmanın temel nedeni pazarlama stratejisiydi.

Şeffaf tasarımıyla yeni ve değerli bir teknoloji olmasının yanı sıra, teknoloji ve tasarımın karmaşıklığını göstermeyi amaçladı . Böylece tüketiciler bu eserin o döneme göre neden bu kadar değerli olduğunu anlayabileceklerdi.

Yine 1939 yılında General Motors da bu akıma katılarak tamamen şeffaf bir otomobil üretti. Evet araba!

Pontiac Hayalet Arabaolarak bilinen bu hayalet araba, General Motors’un şeffaflık hareketine teslim olduğunun bir işaretiydi.

Tamamen şeffaf olan bu araba da benzer durumda Karmaşık teknolojisinin daha iyi anlaşılmasını umuyordu.

Amerika’nın İkinci Dünya Savaşı’na dahil olması şeffaflık eğilimini askıya aldı.

Üretim ve harcamalar savaş için yapılmaya başlandı ve dolayısıyla şeffaflık moda oldu. 50 yıllık bekleyişgiriş.

Daha sonra 90’larda şeffaflık trendi geri geldi ve insanların kelimenin tam anlamıyla şeffaf olan her şeye takıntılı hale gelmesine neden oldu!

İnsanların neon ışıklar altında çılgınca dans ettiği, ışıltılı kıyafetler içinde kaybolduğu o renkli günlerde. Şeffaflık bir anda moda oldu.

O yıllarda şeffaf şeyler o kadar modaydı ki insanlar için şeffaflık bir modadan öte bir şeydi. neredeyse bir takıntıhaline gelmişti.

Takıntı derken abartmıyorduk. Dönemin en akılda kalan özelliği her şeyin şeffaflaşmaya başlamasıydı.

Aksesuarlardan ev eşyalarına, gıdadan kişisel bakım ürünlerine kadar, Şeffaf modanın hakimiyetiGörünürdü.

Yani bu dönemde şeffaflık sadece giyimde değil, Günlük hayatta da moda haline geldi. Şeffaf masa ve sandalye gibi ev aksesuarları, hatta içecek ve yiyeceklerin şeffaf versiyonları üretilmeye başlandı. Güya içeride her şey görünür olmalı!

Doğal olarak teknolojik çalışmalar da bu gidişattan nasibini aldı.

Şeffaf telefonlar, şeffaf lambalar, şeffaf oyun konsolları ve daha birçok eser şeffaflık çılgınlığına teslim oldu.

Tüketiciler şeffaflık ve neon renklerden etkileniyor. retro bir dünyaKendini kaptırmıştı.

O zamanlar şeffaflık yalnızca bir moda sorunu değildi; Aynı zamanda saf, saf ve modern bir yaşam tarzını temsil ediyordu.

Örneğin, Coca-Cola Şeffaf veya Kristal Pepsigibi renksiz içecekler sağlıklı, doğal ve katkısızAlternatif sunma çabasıydı.

Eserlerin içerikleri daha sağlıklı hale gelmese de şeffaflık, açıklık ve Saf bir yaşam tarzını çağrıştırıyordu;Bu nedenle bu şekilde pazarlandı.

Gıdadan kişisel bakım ürünlerine kadar pek çok branşta bu algıyı güçlendirmeye yönelik çalışmalar yaygınlaştı.

Bu nedenle ya eserler şeffaf hale geldi ya da tasarımcılar eserlerini şeffaf ambalajlarla süslediler. bu şeffaf dünyanın kapılarını tüketicilere açmaya çalıştı.

Peki 2000’li yılların başında sona eren şeffaf modanın kapıları yeniden açılabilir mi?

Evet, bugün şeffaflık trendi 90’lı yıllardaki kadar popüler değil ama bazı markalar yavaş yavaş popüler olmaya başlıyor. Yeniden bu akıma yönelmesi dikkat çekiyor.

Örneğin son zamanlarda Beats ve Sony PlayStation Wink gibi büyük markaların da bu nostaljik trende şeffaf tasarımlı ürünler üreterek katıldığını görüyoruz. Büyük markalar şeffaflık trendine adım atarken, küçük markalar da bu trende dahil oluyor.

Ne düşünüyorsunuz, gelecekte başka bir şeffaflık çılgınlığı yaşayacak mıyız?

Kaynaklar: Fast Company, TechAcute

İlginizi çekebilecek diğer içeriğimiz:

sarikaya-haber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu