Ekonomi

Amazon kasiyersiz teknolojiyi daha fazla mağazaya yaymayı hedefliyor

Amazon.com Inc. (NASDAQ:AMZN) bugün “Just Walk Out” olarak bilinen kasiyersiz alışveriş teknolojisini yıl boyunca daha fazla sayıda üçüncü taraf perakendeciye genişletme niyetini açıkladı. Şu anda yaklaşık 140 mağazada faaliyet gösteren teknoloji, müşterilerin bir uygulamayı tarayarak bir mağazaya girmelerine ve daha sonra geleneksel bir ödeme işlemine gerek kalmadan satın aldıkları ürünlerle mağazadan ayrılmalarına olanak tanıyor. Amazon, yıl sonuna kadar bu sistemin pazardaki varlığını iki katından fazla artırmayı hedefliyor.

Stadyumlar ve havaalanlarındaki Hudson News mağazaları (NYSE:HUD) da dahil olmak üzere üçüncü taraf konumlarında teknolojinin ayak izini artırma hamlesi, Amazon’un kendi mağazalarına yönelik stratejisiyle tezat oluşturuyor. Şirket, “Just Walk Out” teknolojisini Amazon Fresh marketlerinden kaldırmaya ve bunun yerine “akıllı” alışveriş arabalarını tercih etmeye hazırlanıyor. Bu arabalar müşterilerin seçtiği ürünleri takip ediyor ve mağazadan çıktıklarında otomatik olarak ücretlendirerek dijital bir makbuz sağlıyor. Amazon’a göre, bu akıllı arabaları kullanan müşteriler, kullanmayanlara kıyasla daha fazla harcama yapma eğiliminde.

The Information tarafından kısa süre önce yayınlanan bir rapora yanıt olarak Amazon, insan denetçilerin fiş oluşturmak amacıyla alışveriş yapanların canlı videolarını gözlemlemek için kullanılmadığını açıkladı. Şirket, sürecin bilgisayarla görme algoritmaları aracılığıyla otomatikleştirildiğini, ancak insan denetçilerin sistemin doğruluğunu artırmada rol oynadığını açıkladı.

Amazon’un kasiyersiz teknolojisinin genişlemesi, şirketin Walmart (NYSE:WMT) gibi büyük perakendecilerle rekabet etmeye devam ettiği bir dönemde gerçekleşiyor. Amazon, Fresh mağazalarına, teslimat hizmetlerine ve 2017 yılında 13 milyar doların üzerinde bir bedelle satın aldığı Whole Foods’un entegrasyonuna odaklanıyor.

“Just Walk Out” sisteminin yenilikçi doğasına rağmen, müşterilerin işleyişle ilgili kafa karışıklığı, kayıtsız ürünler ve bazı durumlarda müşterilere ulaşması saatler veya günler süren fiş teslimatındaki gecikmeler gibi zorluklarla karşılaştı.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu